Saturday, December 3, 2011

Sebab i perempuan.

I paling bengang bila i buat call, then voice mail yang akan jawab. Ataupun bila i call, tak ada orang pick up the phone di sebelah sana. Semalam i tunggu encik buah hati balik supaya kita sama-sama boleh bergayut di phone sebelum tidur (sebab i hanya mahu mendengar suaranya sebelum i tidur). I tahu dia tak suka call lama-lama kalau dia tengah kat luar especially bila bersama teman-teman beliau. Dia suka bila dah baring selesa-selesa kat katil baru cakap dengan i. Semalam tu i excited tunggu panggilan dari dia. Battery handphone dah cas penuh-penuh. I sms dia tak reply. I sms lagi, pun dia tak reply. I call, tak berangkat. I call, call, call dan call sampailah terlena sendiri. Lena dalam keadaan tak seronok. Padanlah tak bermimpi indah semalam.

Pagi-pagi i celik mata, dapat sms sorry dari dia (dia kata dia tertidur gara-gara keletihan). Dapat sms je without any missed call. I bengang lagi. I tak puas hati sebab i rasa dia macam tak ada rasa bersalah. Sekurang-kurangnya buat-buat lah missed call lapan belas kali ke, demi untuk kasi i puas hati.

I cakap kat dia i sakit hati. Dia call, i malas angkat sebab tak rajin. Bila dah rajin, i pick up phone terus marah-marah dia. Dan dia marah-marah i balik. I paling benci part ni. Part bila kena marah (i marah tak apa). I  tak boleh bila i marah, dia tambah-tambahkan marah i lagi. I cuma berharap bila i marah, dia redakan marah i dengan kasih-sayang supaya marah i berubah menjadi kelembutan.

Finally apa yang i harap, berlaku. Dia minta maaf dengan kelembutan. Masa tu i terus sejuk. Dah boleh cakap lembut-lembut balik. I bersyukur sebab dia bukan panas baran, yang suka-suka hati boleh mencarut pada i bila tengah marah. Fuh!

Jujur, i tak suka bila waktu nak dekat period. Emosi berubah-ubah. Kerap rasa nak marah. Suka nak start bergaduh walaupun benda tu kecik gila. Selalu akan rasa kurang kasih-sayang, kurang perhatian dan semua perkara yang negatif. Sumpah tak best.

Korang laki-laki, korang tak rasa, benda ni macam tindakan refleks iaitu gerak balas terhadap rangsangan yang tidak dipelajari yang berlaku secara automatik dan pantas.

Apa yang i merepek?

Sayang, i mohon sorry sebab marah-marah you tadi.

Friday, December 2, 2011

Fyra's diary.

Masa kecil-kecil dulu, masa hingus meleleh lagi i suka tulis diary. Dan salah satu part wajib yang i suka update ialah senarai 'kawan baik' dan 'kawan jahat'. Masa tu muda sangat. Tak matang. Cikgu yang i suka dan benci pun i tulis. Masa tu tak reti nak berboyfriend (bf) tak macam sekarang. Kalau masa sekolah dah ada boyfriend, for sure lah dari kulit muka depan sampai kulit belakang penuh dengan cerita-cerita bf. Masa tu comot. Tak cantik, (macamlah sekarang cantik). Sebab tu tak ada bf. 

Sebelum ada bf, lepas dah dewasa sikit, i tulis dalam diary i ciri-ciri bf yang i idamkan. Dan bila dah ada bf, list tu dah melayang entah ke mana (dihembus sang bayu barangkali). Mujur ciri-ciri yang i idamkan itu ada pada beliau (tiba-tiba rindulah pulak pada abang beruniform biru, ah demm).

Sekarang, i dah tak boleh lagi tulis diary macam dulu. Sebab lepas i dah tulis panjang-panjang penuh satu muka, i baca balik lantas i akan koyak dan peronyokkan lalu campak ke dalam tong sampah.

I tak akan tulis diary lagi.




Monday, November 7, 2011

Jumpa ponnnn.

Selepas dua bulan lebih sikit tak jumpa buah hati i gara-gara beliau berposting jauh, i bersua jugak dengan dia finally. Itupun sebab dia ada interview kat Mindef (Kementerian Pertahanan). So dua November dia dah boleh ke KL dan we met 3 hari berturut-turut! Urgh rindu gila.

Masa jumpa, i kasi list tuntutan pada dia. Semua list tu adalah janji-janji manis beliau untuk ditunaikan bila bersua . List yang i tulis tu siap ada kotak kecil belah kanan untuk di tick.

First and foremost, i tuntut birthday present tertunda i. I tak tahu dia nak kasi apa. Suspen juga tapi i malas nak tanya.  Masa pergi jalan kat KL Festival City Mall, tiba-tiba dia ajak masuk kedai jam. I pelik, dia kata tak suka pakai jam tapi beria-ia ajak masuk kedai jam. I pun layan.

Rupanya dia nak i pilih sendiri jam yang i nak! Ohh you're so sweet, honey.


I pilih Elle Studio je sebab i suka yang simple dan kecil (dan tak mahal sangat maybe). Next birthday bawak pilih handphone pulak kayyy. Dapat HTC pun cun jugak. Ke Samsung Galaxy ke. K k tak tak.

List-list lain yang ada banyak tu i tertinggalkan dalam kereta dia sebab ada beberapa lagi yang belum tertunai contoh macam makan durian sama-sama dan cari cincin. Eh.

It was sweet. Very. Really.

Saturday, November 5, 2011

Hari jadi ke 15 tambah 10.

Jujur cakap, last birthday adalah yang terbaik bagi i. I bukan jenis yang every year punya birthday pun mesti surprise, sambutan hangat dan ada kek. Tak. Sebab i tak kisah. Sambut birthday kawan-kawan selalu la, tapi birthday sendiri tak pernah berkesempatan. But 16 Oktober lepas bff i buat sambutan hari jadi untuk i. Itupun selepas i paksa beberapa bulan sebelum (kata tak kisah tapi paksa, apa kes?).

Itu sebab boyfriend jauh. Kalau tak, i paksa beliau je sambut hari jadi i. I akan mintak bunga, kek dengan hadiah. Walaupun beliau jauh, dia pos hadiah untuk i. Dia kasi i katak montel yang boleh dipeluk-peluk. Dan dia kata itu hadiah tipu-tipu je. Hadiah betul-betul bila jumpa nanti (dalam hati, besnya dapat dua!). Hadiah yang i terima dari pos laju dijamin sampai besok tu terus i buka dengan rakusnya dan kelihatanlah kad comel yang di sampulnya berbunyi:

Kepada: Fyra
Daripada: Orang jahat. 

(orang jahat? sabar jelahhhh)

Dan malam sebelum pukul 12 sebelum i masuk umur 25, we all ramai-ramai pergi makan kat Satay Station. Best sebab orang belanja walaupun secucuk seringgit. I makan satay paling banyak malam itu.




Hai rindunyeeeee lah kat korang kawan-kawan seUiTM. Tiga tahun yang terindah buat i. Dalam ramai-ramai dekat gambar nombor satu dan dua ni siapa yang akan kawen dulu? 


I harap i dulu. Ok ok i blah. 

Lepas kenyang melantak kat Satay Station, we all pergi Look Out Point kat Bukit Ampang. Ramai betul yang sambut hari jadi sama tarikh dengan i. Diorang ada kek. Dalam hati i, besnya kalau dapat kek. I tengok member-member i semua buat tak tau je, takde keluar kek sorok-sorok dari kereta pun. Ohh malam tu memang i perasan. Alih-alih lepas tu lepak kat Bukit Permai je. I sedar-sedar je diorang dah hidang makanan.  Pizza tiga pan yang large. Junk food sikit, ada air twister. Dalam hati i kembali berbunga-bunga walaupun tadi sedikit hampa sebab takde kek. Heh poyo!

Pastu Fida pun pura-pura tanya, "takpe ke takde kek awak?" i pun dengan muka konon-konon terharu , jawab, "eh tak kisahhh ler, ni pun dah best". (poyo kuasa dua pulak sebab padahal dia nak kek).

Tak lama pastu dari kejauhan i nampak Fida tatang kek dengan dua batang lilin yang menandakan umur i dua tahun. I pun terkejut badak la sekejap sebab ni first time i dapat kek (kasihan kannnn). 

Dan sepanjang malam tu i begitu excited dan sangat berterima kasih kat diorang semua: 






Thanks bff ! 




Sunday, September 11, 2011

Merindukan mu.

Lain la i rasa sekarang lepas raya ni. Lain dowh! Sebelum ni excited menghitung hari untuk berjumpa buah hati. Tapi sekarang i rasa mungkin tahun depan baru i dapat jumpa dia (tahun depan? OMG lamanyaaaa).

Takpela coz i kira itu pengorbanan i buat dia. Dan i selalu sedapkan hati i, biarlah jauh-jauh dulu, kang lepas ni dekat-dekat sangat pulak (dekat-dekat sangat tu bermaksud, i celik-celik mata dia ada sebelah i, nak tidur pun dia ada sebelah i). Ouch!

Since dia dah posting ke Kelantan ni, macam biasa la, dia ada orientasi juga. Tapi i suka lagi bahasakan bahawa mereka kena dera (jahatlah diorang ni, dera sayang i). I sms banyak-banyak pun, dia tak dapat nak reply. Tapi kalau sekali dia reply, seronoknyaaaaaa. I baca sms tu ulang-ulang. Pastu senyum sorang-sorang.

Sekarang ni, i kerap berhujung minggu di rumah. Selalu di rumah sorang-sorang akibat malas mengikuti mama ke mana-mana. Lepak atas katil sambil peluk penyu (yang dia kasi), layan perasaan, dengar muzik jiwang dan pejam mata sambil visualized dia kat fikiran.

Pun dah cukup indah buat i.

Please pulang cepat, kapt Muhd Hussairi coz i miss you a lot. A lot tau. Banyakkkkkk.