Tuesday, July 27, 2010

Internship aku.



Tak sangka, dah sebulan lebih aku berintern di Proton City. What a lovely place!! betol-betol dah jatuh chenta ngan Proton City Development Corporation. Jauh dari kesibukan kota, jauh dari orang-orang yang annoying and yang penting sekali jauh dari mereka-mereka yang aku kenali.

Kat sini, hidup aku aman, tenteram dan sejahtera. Pagi-pagi celik mata je, rasa excited nak ke office. Dulu masa belajar, nak ke class kol 830 pagi tu, punyelah azab nak bangun!

Dan melalui hari-hari di office, adalah sesuatu yang menyeronokkan. Banyak benda yang aku pelajari. Dan yang paling penting sekali ialah pembelajaran tentang 'senyum'. Position aku sebagai trainee di marketing and sales office mengajar aku supaya sentiasa memaniskan muka dan meramahkan bicara.

Kesimpulannya, senyumlah walaupun hati kau sedang suram sekalipun. Sebab senyum ni adalah sesuatu yang berangkai. Kau senyum pada dia, dia akan senyum pada kau semula. Dan segala urusan kau dengan dia, akan berjalan lancar. Tu lah ajaibnya senyuman!

Ya...hidup sangat sempurna buat masa ini. Ditambah lagi dengan bunge-bunge cinta yang sedang bercambah mekar dalam hati aku neh.

Oh God, i miss my kapten muhd hussairi.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.