Monday, October 11, 2010

Tanda soal.

Tertanya-tanya jugak, apa akan jadi pada aku selepas ni? Lepas habis internship plus extend sebulan di Tanjong Malim ni, officially aku bakal bergelar penganggur terhormat. Ingat nak relax-relax dulu sebulan dua. Tak mau lah terburu-buru cari kerja. Nak persiapkan diri dari segi mental dan fizikal dulu. Sebab semuanya aku akan mulakan dari zero. Aku akan rotate semula apa yang aku pelajari enam tahun lepas, and aplikasikan di alam pekerjaan nanti.

Tak tahulah. Buntu! Mujur ada terikat kontrak ngan JPA, mudah-mudahan aku segera dipanggil untuk berkhidmat (chewahh). Zaman sekarang ni, semua berebut-rebut nak kerja ngan government. Alhamdulillah aku dibuka sedikit peluang ke arah itu. Aku kira, itu tanda Tuhan sayangkan aku walaupun aku kerap lupa dan alpa padaNya. (*sigh)

Dalam fikiran sekarang, nak kerja dan kumpul duit untuk bina hidup berdua dengan dia. Sebab dalam jiwa, dah terlalu meronta-ronta.

2 comments:

Note: Only a member of this blog may post a comment.