Sunday, February 21, 2010

i lebyu bola!


Wei, bak rokok sebatang! Ah, gua tensen..gua tensen! Apsal tak gol? Main macam cibai. Adik aku darjah dua lagi terer men bola. Asap rokok dah berkepul-kepul kat udara, mujur open air. Kalau kau duduk kat dalam bilik yang takde pintu ngan tingkap, dah bole mati sesak nafas! Pastu kalau kau berdiri depan aku pon aku tak boleh cam sebab asap menari-nari kat udara. Hah, boleh ke asap menari? Tu perumpamaan aku je.

Kadang aku rasa nak je masok dalam tv, gantikan pemain yang main macam haremmm tu. Aku nak sumbat gol, aku nak sume orang bersorak gara-gara keterelan aku. Tapi apa buleh buat. Aku bukan Owen, bukan Carrick, bukan Berbatov (yang hensem-hensem je aku ingat). Tolonglah jaringkan gol. Aku nak pulang dengan senyuman. Bukan dengan senyuman kambing ataupun senyuman paksa. Tapi senyuman sampai ke telinga yang bila aku bangun tido pon aku masih tersenyum. Hehe. Biarlah kalau orang kata aku kena sawan ke, hape ke, kn.


Kau tengok, di sebabkan kekalah kau, beri kesan kat aku sampai lusa! Nak wat apa-apa pon aku rasa tak semangat. Mujur bab makan aku masih bersemangat. Aku rasa macam putus cinta beb!
Kira cam aku bercinta dengan kau lah ni. Kau dah kecewakan aku. Banyak dosa aku malam ni sebab maki-maki kau. Ah, takpe. Bukan kau dengar pon aku maki kau kan.


Kau tau, kekecewaan yang kau hadiahkan kat aku ni beri kesan sampai ke tulang sum-sum aku.
Telinga aku pon panas doh dengar orang belakang aku sorak-sorak. Nak je aku baling kerusi kat seko-seko. Eh, sorang-sorang. Mujur aku profesional dalam hal-hal camni. Ah takpe, aku pegang kata-kata; hero memang lah kalah dulu!


So, next time..Jangan buat aku kecewa lagi! Pleshhh pleshhh. Takkan kau nak aku sediakan pom-pom girl keliling padang untok kasi kau semangat? Nanti konsentrasi kau lagi lari pastu aku makin kecewa! Oh tidak! Aku nak kau anggap aku ni kekasih kau supaya kau dapat tunjukkan yang kau terrer, then you can impress me sayang. Aww..gelinye!


Demikianlah kisah lelaki dan bola...........dan rokok...dan coke!

3 comments:

Note: Only a member of this blog may post a comment.