Monday, January 24, 2011

Hati-hati dengan hati.

Aku sedih bila bukak facebook, baca news feed, ada gadis yang beria-ia luah perasaan sedih sebab relationship dia sedang dilanda masalah. Aku tak tahu pasal apa, tapi aku tahu gadis itu sedang bersedih. Kau tahu lah kan, bila seorang gadis sedang sedih, dia jadi sangat-sangat lemah. Condition hati dia teruk. Pulak bila sekeliling dia takde sesiapa untuk kasi sokongan. Dia mula post kata-kata perangsang yang konon dapat kasi dia kekuatan. Aku tumpang simpati sebab aku bole bayang condition hati dia macam mana saat itu.

Macam aku, bila aku sesuatu yang buat aku sedih, aku akan cari kata-kata yang boleh bangkitkan semula semangat aku. Aku google kata-kata yang boleh bikin hati aku tenang semula.


*tahan air mata






Biar hati aku percaya meskipun untuk sementara.

1 comment:

  1. Bagusnya kalau ada hati lain yang masih dapat merasakan hati yang goyang.
    ;'(
    ada hati yang masih begitu.
    meskipun cuba diubatkan dengan ayat tiupan paling semangat.
    masih ada hati masih di situ.
    menunggu hadirnya sinar.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.