Friday, October 18, 2013

First time dengar your heartbeat, baby

Sekarang ni time nak buat check up lah waktu yang paling menggembirakan. Lebih menggembirakan dari nak sambut hari jadi. Birthday i jatuh pada 16 Oktober lepas, i buat check up pada 18 haribulan (harini). I kira itu sebagai hadiah hari jadi yang tak ternilai harganya. What a wonderful birthday gift from God.

So, memandangkan hubby kerja, i pergi check up sendiri kat klinik keluarga dalam pangkalan. Pukul 8 tepat i dah tercegat kat dalam (bapak awal). First, i check berat. Masa tu suspen sangat takut berat i naik mendadak. Yelah, kan raya. Banyak kot i makan (pernah ke dalam hidup i makan sikit?). You know what, berat i tak naik pun. Haha i happy.

Kemudian, i kena check urine. Nurse kata urine i ok, tiada masalah. Lepas tu, check darah, pun ok, tiada masalah.

The best part yang i nantikan sangat, scan baby! Weeeehaaaaaaaa. Lamaa nurse taruk alat ultrasound tu pada perut i. Pastu i cakap, ala papa dia tak dapat tengok, kerja. Then nurse cakap nanti dia bagi copy untuk tunjuk pada papa. Siap dua keping lagi ok. Nurse tunjuk kepala, ini badan, ini kaki tangan, dan ini yang berkelip kelip tu jantung dia, kata nurse. Kemudianya, nurse bagi i dengar denyutan jantung baby i. Sebak kot. Apa apa pun yang kali pertama, adalah paling istimewa.



Selesai check up, i terus whatsapp pic ni pada hubby dengan caption, Hello papa! I cerita la aktif sangat baby kita masa i scan tadi. Hubby kata, dah besar dah baby kita ya. Lepas tu dia tanya, boy ke?

I ketawa. Awal lagi la untuk tahu jantina. Baru four month. Nanti six month kita scan 3D ya sayang ya? 




Benarlah, pregnancy is something BIG in woman's life. Dan boleh jadi something yang emotional juga. Kalau tak, kenapa i menangis waktu pertama kali i hear your heatbeat, baby. Balik rumah, i tenung copy ultrasound tadi, dan i tersenyum pula.


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.