Tuesday, March 16, 2010

Bes ke kawen?

men nyuruk2

Huss and family

Cam pwincess, lawo!

At Cindai Klasik boutique, before majlis

Husniyah and Shahrun

Otw to pi nikah

Kawen. Camne rasa kawen tu? Nampak macam best, macam indah. Tapi untuk merasainya, anda harus mengalaminya sendiri. So kalau nak rasa camne, jumlah kita kawen!


Masa gi Perlis aritu, on my bes fren wedding, banyak kali aku tanya dia sewaktu saat-saat genting dia bakal jadi isteri orang;


"apa perasaan kau sekarang? apa kau rasa" Sibuk je aku tanya-tanya.


Pastu dia jawab;
"mesti la seronok, tapi rasa berdebar pon ada. Ntahla, macam-macam perasaan, bercampur baur", katanya.


Masa nak akad nikah, aku pegang tangan dia, sejuk! Dengan sekali lafaz, dia dah pun menjadi milik si lelaki. Tapi dia cool je, takde pulak aku tengok dia nangis. Normally, masa akad nikah, banyak kali gak aku tengok si pengantin pompuan menitiskan air mata. So aku ingat, setiap pompuan akan camtu. Yela, syahdu siot. Tu kira perubahan hidup. Dari single kepada married. Daripada kita menjadi tanggungjawab si ayah, kini menjadi tanggungjawab suami. Tu kira satu penghijrahan yang besar, bagi akulah.


Ha macammana pulak rasa bila jadi pengantin? Apa perasaan kau bila semua mata tertumpu ke arah kau. Semua orang berebut-rebut nak bergambar ngan kau. Semua orang memuji-muji kecantikan kau pada hari itu. Semua tindakan kau diperhatikan. Rasa macam artis kan? Sebab tulah pengantin dipanggil raja sehari. Sebab sehari je. Kalau berhari-hari camtu, bley mati heart attack wo!


And lastly, buat Husniyah dan suami, having fun making babies! Hahaha. Chow.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.