Monday, July 1, 2013

Hubby vs wifey

I sedih tau bila baca masalah rumahtangga yang orang share kan di page page perkahwinan kat facebook. Yang balik balik perempuan mangsa, yang selalu pun suami yang curang, yang perkahwinan dah pun cecah 4-5 tahun, yang ah tak sampai hati nak baca sebab nanti mesti nangis. Baca sekadar pedoman bole la. Banyak membaca sangat pun buat i berkongsi aura negatif buat apa? pastu sedih sorang sorang. Ntahpape.

Bukan ke perkahwinan tu untuk mententeramkan jiwa, agar saling lengkap melengkapi, tempat bagi melepaskan penat dan lelah, muara tempat berlabuhnya kasih dan sayang?

Rasulullah s.a.w sendiri mengibaratkan wanita sebagai tulang rusuk lelaki yang bengkok. Tapi perumpamaan wanita seperti tulang rusuk bukan bermaksud untuk merendahkan kedudukan mereka tetapi sebagai peringatan kepada kaum lelaki supaya memberi perhatian kepada mereka, melayani mereka dengan baik, mendidik dan menjaga hati mereka.

I percaya, semuanya harus bermula dari suami. Jika suami melayan isteri seperti ratu di hatimu, isteri akan menjadikan suami sebagai raja di hatinya.


                                                      *                    *                      *


Semalam i whatsapp hubby gambar ni since hubby di Sabah lagi,




Hubby reply,

"Tq dear
I will be the best"

I reply,

"I know you will :)"


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.